Ristl Kokaõpilane 2008-05-15 20:29:39 |
Tere!
Kuna mõne nädala pärast lähme Provance'i puhkusele ja on kindel kavatsus põhiline toidukraam turult osta ja ise süüa teha (elame korteris, köök tundub olevat korralik), siis tahaks kuulda teiste kogemusi. Et mida peaks silmas pidama - näiteks kas hinda alla kaubelda on OK (peaks ju olema), kas puuvilju võib ise valida või valib selle müüa, kas müüjad jagavad nõu ka, kuidas mulle tundmatuid asju kasutada??? Ablas miisu. |
|
Juc Abikokk 2008-05-16 19:15:49 |
Kadedaks teed. Üle-eelmisel suvel olime samuti L-Prantsusmaal 2 ndl, rentisime Nizzas majakest. Paari päeva eest just vahtisin unistavalt välja renditavaid majakesi ja lunisin meest, et järgmisel aastal jälle mõneks nädalaks puhkama minna. Aga sel aastal saan Toskaanasse, see ka vast sama lahe.
Aga millises linnas rendite korterit? http://jucjaco.blogspot.com/ |
|
Ristl Kokaõpilane 2008-05-19 15:49:15 |
Nice's. Turg on 10 minutise jalutuskäigu kaugusel ja väiksemad toidupoed samuti. Vähene pr.keele oskus on ka, loodetavasti kohapeal olles natuke a´reneb ka.
Ma vahepeal otsisin oma küsimusele vastuseid ise ka (skype on tore!) - reeglina ei tasu ise puuvilju käega katsuma hakata - müüjale tuleb öelda, mida sa tahad ja millal seda süüa tahad ja mida sa millestki tahad valmistada. Ja kui viitsida suhelda, pidada saama ka väga põhjalikke juhiseid, kuidas toitu valmistada.
Saab siis näha. Kirjutan siia jaanipäeva paiku uuesti, kuidas tegelikkus välja näeb... Ablas miisu. |
|
Ristl Kokaõpilane 2008-07-08 19:26:50 |
Ma siis pisut jagan oma Nice'i turu muljeid. Tegelikult elasin ma sellisel tänaval, kus kõik erinevad väiksed toidupoed olid mul oma maja vastas - miniturg (koos kalaosaga), gurmeekauplus (sealt ostsin nii kohvi, salatimaterjali kui ka puuviljad), vorsti-ja lihakauplus, šokolaadipood ja muidugi pagariärid. Nii et turult ma süüa ostmas ei käinud - lihtsalt vaatasin ja imestasin. Meie gurmeepoes ja oma kvartaliturul võis küll kõike käega katsuda ja ise välja valida (v.a. kala) ja keegi valikusse ei sekkunud. Küll aga oldi kohe abiks nõu andmas, kui midagi küsisin. Ja kui 3.korda samasse pagariärisse hommikul baguette'i järele läksin ja mõtlesin šokolaadisaia asemel sarvesaia osta, siis küsiti kohe, et kas täna tõesti šokolaadisaia ei taha?
Mõned eemalt tehtud pildid ka turust:
Puuviljalett (kõik Provence'i kraam)
Vürtside lett:
Viimane tund turul. Kui letid tühjad, pesti müügikoha alt plats ära ja restoranid tõstid oma lauad-toolid asemele samade varikatuste alla. Nii et pealelõunal oli samal platsil ridamisi restorane :)
Ablas miisu. |
|
Jean-Pierre Kokaõpilane 2008-07-12 12:08:23 |
Veidi küll "off topic", kuid seoses Prantusmaale sõitudega ja turgudega.
Võimalusel unustage turismigrupid ja hotellid. Nendega näete ja saate tundma ainult turistidele mõeldud Prantsusmaad! (võrdluseks nagu tuleksite esimest korda Eestisse ja näeksite ainult Tallinna vanalinna ja äärmisel juhul Tivolit :)) Elukoha leidmiseks soovitan sellist "lehte" nagu homelidays.com. Hinnaskaalad seinast seina , samuti ka mugavus. Ühes võite kindel olla, rahaline võit on suur! Hotellis ei pane oma "priimust" üles ja ei hakka kokkama aga korteris palun väga! Hotellis elades on söömis võimlaused ainult restodes ja kohvikutes (1 toidukord inimese kohta arvestada ikka 10-15 euriga). Viimati käies kulus meil aga ise süüa tehes 4 täiskasvanud inimese peale ca 20-30 euri päevas (3 korda päevas süüa + ohtralt veini). Toiduained on seal poodides praktiliselt sama hinnaga mis meil (palju asju isegi odavamad).
Nüüd siis turgudest. Esimesel päeval tehke kohe selgeks, mis turud teie elamise lähedal on, mis kell avatud ja milliseid kohalikud ise soovitavad (sama kehtib ka saiakeste poodide kohta :)), kohalikud jagavad hea meelega infot, saavad ka ise ennast vajalikuna ja teadjana tunda :) Puuviljad ja köögiviljad soovitan alati turgudelt osta. Kvaliteedis ei maksa kahelda. Pikemalt asju jälgides näete ise, et kui kaup hakkab välimust kaotama siis visatakse kohe minema (jääb kohalikele "tänavaelanikele", kes peale turu sulgemist seal sorteerima hakkavad). Kui jäite mõne müüja kaubaga eriti rahule siis minge järgmine päev sama müüja juurde tagasi. Neil on hea mälu ja püsikliendile valitakse alati paremad asjad. Näiteks kolmandat korda sama meloni müüja juurde minnes, sain juba kaks ühe hinnaga (melon maksis 1EUR, ei kaalu ega midagi, olid ilusad paari kilosed melonid, ja nüüd arvutage ise 2 suurt küpset melonit 15 krooniga!!!!). Ise ei maksa jah näpuga midagi torkima hakata, palute näidata-soovitada. 99% juhtudest annab müüja teile ka kaupa maitsta (põrsast kotis ei müüda)
Soovituseks: kui tahate saada meeldiva teenenduse osaliseks, siis ei pea õppima ära põhjalikult prantsuse keelt. Teenendatakse ka käe märkide ja inglise keele segu abil :) Kuid kindlasti õppige ära korralikult ütlema: tere-head aega (bon žuur-o revoar), tänan-palun (mersi-sil vu plee). Näete ise, kuidas inimeste näoilmed muutuvad, kuigi te rohkem sõnagi ei oska!
Lõpetuseks. Nautige seda maad! Võtke rahulikult ja ärge rabistage-kiirustage siis on silmailu ning elu naudingud kindlustatud!!! Kuigi köök pidavat olema naiste kuningriik siis parimad kokad on ikkagi mehed!!!:) |
|
Ristl Kokaõpilane 2008-07-16 15:48:48 |
"Elukoha leidmiseks soovitan sellist "lehte" nagu homelidays.com. " (Jean -Pierre)
Just selle keskkonna kaudu omale korterit rentisimegi. Julgen samuti soovitada. Ablas miisu. |
|
Pille Nami-Nami peakokk 2014-03-31 13:16:20 |
The Guardiani lugejad soovitavad: France's best food and antique markets: readers' travel tips Every town in France has a market but here are some of the best, whether you want to feast on handmade specialities, practise your French as you haggle for vintage knick-knacks or dance the night away with a glass of rosé in hand. Winner: Villefranche-de-Rouergue, Gascony Market gourmets, a feast awaits you in Villefranche-de-Rouergue on Thursday mornings. Place Notre Dame, lined with arcades and merchants' houses, is at the heart of the market. Wander the medieval streets admiring the colours, smells and tastes. Find a cafe and watch this busy meeting place come to life; in the cathedral porch you may spot nuns selling homemade cake. Thursday mornings, villefranche.com Thuir, Languedoc The main square hums with more than 100 stalls selling vegetables, fish, flowers, wine or designer clothes. The town's residents are proud of their local produce, especially the heritage tomatoes and homemade tapenade. The wonderful Le Patio Catalan (4 Place Géneralé de Gaulle) provides lunch for bargain hunters as the midday bell rings. Saturdays Collioure, Pyrenees What makes the market in the pretty town of Collioure special is the music. Imagine an oompah band playing reggae, or an existentialist jazz combo attempting Gilbert and Sullivan. Could it be these are good musicians playing badly for ironic effect? Nope. To be fair, they play with gusto even though it's clear the only qualification for band membership is possessing an instrument. For me, it doesn't get any more French than this. Wednesdays and Sundays, collioure.com La Motte-d'Aigues, Provence At this night market the emphasis is more on "night" than "market". There are stalls selling clothing and trinkets but most are there to provide fuel for the dancing. While tourists delight in the Proven?al specialities of pistou soup and courgette fritters, locals queue for andouillette or merguez sandwiches. Everyone drinks the local rosé. On a makeshift stage among cherry trees, the band rips through passable covers of jazz and rock classics. Thursdays, summer months only Montpellier, Languedoc-Roussillon In the western part of Montpellier's historic centre, under an aqueduct on the Boulevard des Arceaux, is Marché des Arceaux. With roughly 80 stalls, the market offers fish, bread, charcuterie, fruit, cheese, and vegetables as well as jewellery, flowers and antiques. Everything is sourced locally or made fresh for the day and the market itself is highly intimate, with a loyal base of customers chatting with vendors. Sellers are always happy to let a prospective customer try their wares before buying. Tuesdays and Saturdays, montpellier.fr/structure/454/240-marche-des-arceaux-structure.htm La Ciotat, Bouches-du-Rhone Every Sunday morning the harbour of La Ciotat is transformed into a spectacular venue for fresh produce. Stalls groan under the weight of freshly baked bread, all sorts of olives, vegetables, local honey and handmade charcuterie. There's a stall devoted to petits farcis (stuffed vegetables) and another selling fresh courgette fritters. Huge pans brimming with paella tempt people too lazy to make Sunday lunch. When the church clock strikes one the market vanishes and peace returns to the sleepy harbour. Braderie de Lille, Nord Pas de Calais On the first weekend of September, Lille opens its doors to 15,000 stall holders selling everything, from true antiques to vintage tat. Restaurants enter the tas de moules, a competition to create the biggest pile of mussel shells from the thousands of portions of moules frites served over the weekend. A good tip is to start the day early: most stall holders open for business before the rush. braderie-de-lille.fr Saintes, Charente Maritime The daily market in Saintes is held at various locations, but the best is the Saturday one outside the main church. Shoppers are largely locals with a keen eye for quality and prices. There are excellent fish stalls, as well as oyster vendors – and seek out Monsieur Truffet with his outstanding warm grillons charentais (a bit like rillettes). Saturdays, ville-saintes.fr Porte de Vanves flea market, Paris The Porte de Vanves marché aux puces is still peopled by locals eager to help you practise your French. You'll find a great array of goods: old love letters, classic French records, bric-a-brac, 1960s magazines, vintage clothes, and even antique guns. Be sure to haggle, as dealers generally drop their prices by 10-15%. For a foodie reward, stroll to Rue Didot's row of boulangeries. Sats and Suns, 7am-1pm, Avenue Georges Lafenestre, pucesdevanves.typepad.com Quintin, Brittany Rich soils around the medieval town of Quintin produce the huge choice of vegetables you'll find here: cauliflowers, artichokes, haricot beans, tomatoes, often organic. Seafood stalls are loaded with locally caught fish and fruits de mer, and look out for the excellent Breton oysters. Delicious crepes and galettes, and Breton cider, are found on other stalls. Tuesday mornings, brittanytourism.com | |
Pille Nami-Nami peakokk 2014-04-05 14:18:02 |
Tore artikkel USA ajakirjas BON APPETIT: The 6 Tastiest Food Souvenirs to Bring Back From Paris 1. Chocolate from Le Chocolat Alain Ducasse—Manufacture ? Paris 2. Christine Ferber Jams 3. Vinaigre Celtique from Olivier Roellinger Spice Shop 4. Bouquet Garni from Albert Menes 5. Honey from La Maison du Miel 6. Truffles from La Maison de la Truffe | |