Pakendi kujunduse mõju tarbimisele – mehed söövad rohkem valgest pakist, naised rasvavaese märgistusega tooteid

 

Sigarettide ja teiste tubakatoodete puhul on seni mõistlik tundunud tootjate oluline piiramine pakendite kujundamisel alates lihtsast ühevärvilisest valgest logodeta pakendist kuni kohustusliku tervisehoiatuse ja võimalike tagajärgede kujutamisega pakendil pildina. Analoogseid piiranguid on pakutud ka ebatervislike snäkkide ja maiustuste puhul kasutamiseks. Et pakendame aga kõik ebatervislikumat laadi toidud valgetesse logodeta pakkidesse, vähem reklaami ja tarbimine kukub?

Tuleb välja, et see pole siiski päris nii lihtne. Prantsuse teadlased on leidnud, et efekt võib olla lausa vastupidine. Katses hindasid ja sõid 166 katsealust M&M’s komme, mida serveeriti kas tavapärases pakis või kujunduseta valges pakendis, millel oli vaid kiri, et see sisaldab 45 g piimašokolaadiga kaetud maapähkleid M&M’s. Valges pakendis kommide kohta selgus küsitluses enne maitsmist, et neid oli katsealustel väiksem soov osta, neid hinnati kalorivaesemaks kui tavapakis (pakil info mõlemal juhul puudus) ja nad olid brändi suhtes vähem positiivselt meelestatud kui tavapakendis toote puhul. Katse teises osas katsealused sõid  neid komme. Selgus, et mehed, aga mitte naised, sõid kujunduseta pakist oluliselt rohkem komme kui tavapärasest. Katse kolmandas osas selgus, et naised, aga mitte mehed, sõid komme rohkem juhul, kui need olid märgistatud väherasvasena. Autorid leiavad, et kujunduseta pakendid võivad küll negatiivselt mõjutada ostuotsuseid ja esialgset brändivalikut, kuid suurendada tarbimist, kui toode kord juba ostetud on. Peale tarbimist kaob ka negatiivne mõju brändivalikule ja ostuotsustele.

Kokkuvõttena selgus katsest, et mehed söövad ebatervislikku toitu rohkem, kui see on pakendatud lihtsasse valgesse logodeta pakendisse ja naised siis, kui toode on märgistatud väherasvasena.

Loe veel:

 

Foto: Adobe Stock 

Merilin Rosenberg
Merilin Rosenberg
postitatud 13.01.2016 14:12 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid