Eesti Parima Sommeljee 2021 tiitli võitis Karoline Reinhold, kes töötab Argmar Grupis. Eesti sommeljeede iga-aastane tähtsündmus toimus juba 20. korda. Seekord oli võistlustules kokku 25 juba töötavat või alles Eesti Sommeljeede Erakoolis õppivat sommeljeed.
Finaalis võistlesid veel Tarvo Sarapuu bistroost Lore, Mikk Parre Pop! Veinibaarist ja Eesti Sommeljeede Erakooli parimana Kevin Lilleleht veinibaarist Rosin. Teiseks võistles ennast Tarvo Sarapuu ja tubli kolmanda koha vääriliseks osutus Mikk Parre. Kõiki nelja ootab auhinnareis Gruusiasse, Château Mukhrani veinimajja.
Võistluste esimeses voorus, mis toimus hommikul Sokos Hotel Virus, kirjeldasid kõik osavõtjad pimedegustatsioonil kaht veini ja lahendasid Gruusia-teemalist ning ka kogu veinimaailma hõlmavaid teste. Seejärel järgnesid individuaalsed ülesanded.
Sommeljeedel tuli serveerida valget veini ning samal ajal tuvastada klaasi valatud teise valge veini päritolu. Siis tuli anda kolme tuntud Gruusia toidu lühikirjeldus ning seejärel tuvastada pimedegustatsioonil viis erinevat kangemat sorti jooki.
Noortel tuli lahendada individuaalselt kolm ülesannet, milleks oli aega 15 minutit. Selle sisse pidi mahtuma (vabalt valitud järjekorras) 37,5 cl pudeli Prosecco serveerimine kolme klaasi nii, et pudel saab tühjaks, neljakäigulise õhtusöögimenüü juurde pakkuda kogu joogivalik ning samuti tuvastada pimedegustatsioonil viis kangemat jooki.
Finaalis tuli neljal võistlejal kõigepealt läbida pildi- ja maitsmisvoor, kus erinevatelt slaididelt tuli ära tunda mitmeid tuntud persoone ja veinimaju ning –kohti üle maailma. Praktilise osa alustuseks tuli pimedegustatsioonil ära tunda rumm. Siis toodi igale võistlejale kolm musta veiniklaasi ja nüüd tuli ära arvata, millega tegu. Siis tuli lisada nende jookide stiilid ja lõpuks ka aastakäigud. Lõpuks selgus, et tegu oli kolme erinevast kümnendist pärit šampanjaga. Seejärel tuli minuti jooksul tuvastada nelja värvitu alkoholi tüüp, päritolu, arenguaste ja ühine element, milleks oli viinamarja destillaat.
Järgnesid individuaalsed ülesanded, kus kahe minutiga tuli tutvuda ja samal ajal seletusi andes lavale loodud restorani ja baari mise en place’iga. Siis jõudsid baari kaks külalist, kellest üks soovis kokteili Americano ja teine alkoholivaba veini. Lõpetuseks tulid neljasesse lauda neli külalist, kes soovisid pudeli valget täidlast veini sinna juurde kuuluva toidusoovitusega. Serveerimise ajal mõtles aga üks neist ümber ja palus hoopis klaasi punast veini.
Tänavuse võistluse toetajateks oli Château Mukhrani veinimaja, keda Eestis esindab Pernod Ricard Estonia. San Pellegrino ja Aqua Panna veega toetas Svensky Kaubandus. Gruusiapäraste toitudega üllatas Carmen Catering. Kogu võistlust sai soovi korral jälgida nii Delfi TV, Facebooki või YouTube’i kanalite vahendusel. Toreda ülekande ja salvestuse eest hoolitses Kultuurikatla vahva meeskond, kellele see oli üldse esimeseks korraks sellist produktsiooni teha.
Võistlust korraldab Eesti Sommeljeede Assotsiatsioon, millel täitub sel sügisel juba kahekümne esimene tegevusaasta.
Täpsem info: Kristjan Markii, president@sommeljee.ee; 5818 2682
Fotod: Tiit Mõtus