Meie söömiskombed, ootused ja maitsed muutuvad aja jooksul. Sotsiaalmeedia aitab uusi trende juurutada. The Guardian ennustab uuel aastal edu ja menu järgmistele trendidele.
2017. aastal müüs Sainsbury's veganjuuste 300% loodetust enam. UberEATS toidutellimisplatvorm nägi 400% tõusu vegantoidu otsingutes. Pret A Manger müüb nüüd lihatoitudest rohkem lihavabasid toite ning avab järjest uusi Veggie Pret kioske.
Populaarsed "valelihad" jaka, kookoslaastudest "peekon", tempeh ja seitan muutuvad uuel aastal veelgi populaarsemaks. Kuniks Briti tarbijad ootavad Impossible Foods'i "veritsevat" burgerit, saavad nad proovida Marks&Spenceri veganlikku sojapõhist "veise" hakkliha ja "kanalihatükke". Siia kategooriasse kuulub ka meie põhjanaabrite kuulus rebitud kaer ehk "nyhtökaura", mida on ka meie poodides nähtud.
Inimesed on hinnanud seente raviomadusi juba neoliitikumi aegadest. Asteegid ja vanad egiptlased nautisid seeni, hiinlased on tuhatkond aastat söönud surematuse seeni ehk läikvaabikuid (ingl. k. red reishi, ld k. Ganoderma lucidum) tervise turgutamiseks. Hiljutine USA uuring väitis, et kui sööd päevas viis seent, hoiad ära südamehaigused, vähi ja dementsuse. Seente söömine aitab (kehal) toime tulla stressiga.
Kedristõlvikud, läikvaabik ja musta pässiku pulber (nn chaga) on Los Angeleses populaarsed kohvilisandid, müügil ka nt Whole Foods'is. Samuti kasutatakse Londoni restoranides üha rohkem ja rohkem seeni lihavabadele roogadele umami lisamiseks.
Fermenteeritud ehk hapendatud tooted jõuavad üha enam teadlike toitujate külmkappidesse. Kefiir, milles leidub jogurtist hulga enam kasulikke baktereid, on Ida-Euroopa rahvastele tuttav, brittidele jt aga üsna uus.
2017. aastal jõudsid UK Sainsbury's keti poodidesse endise Vene iluuisutaja Natasha Bowes'i Bio-tiful sarja keefirid (sh keefirijoogid) ja rjazenka. Whole Foods müüs mullu 34% enam vesikeefirit, Marks&Spencer toob jaanuaris turule oma brändi keefiri.
Korea restoranidest tuntud kimchi on nüüd müügil palju laialdasemalt, samuti hapukapsas. Mõlemat on tegelikult väga lihtne kodus teha.
Kombucha ehk teeseenejook on populaarne Aasias, Ameerikas ja Venemaal ning taas kanda kinnitamas ka Eestis. Maitseküllane kombucha on hea alternatiiv alkoholile ja kui mõelda, et ka vein, õlu ja jogurt on kõik fermenteeritud tooted, siis teeseenejoogi joomine nii väga imelik enam ei tundugi.
Hiljuti ilmus ka esimene eestikeelne raamat teeseenejoogist (klõpsa fotol).
Kakaopulber ja makapulber on juba aastasadu olnud Peruu põhitoiduks. 2017. aastal oli suureks hitiks põletikuvastase toimega kollajuur e. kurkum, aktiveeritud süsi ja erinevad rohelised pulbrid (matcha, sinakasroheline vetikapulber, moringa e. õli-rõikapuu) - neid kõiki puistatakse järgnevatel kuudel roogadele ja jookidele.
Pulbrid lisavad maitset, annavad tekstuuri ja lisavad roogadele intensiivsust. Näiteks makapulber sobib hästi hommikupudrule.
Nielsen ennustab suurt edu "-vabad" (free from) sektori snäkkidele ehk siis snäkkidele, mis sobivad neile, kes meditsiinilistel või elustiililistel põhjustel loobuvad nt gluteenist, laktoosist, lihast, kartulist vms. Krõpsuriiulitel on seda juba näha.
Leonardo DiCaprio investeeris õhitud kikerhernekrõpsufirmasse Hippeas ja tootel on juba enam kui 100 000 müügikohta. Briti brändi EatReal kartulivabad krõpsud on müügil enam kui 40 riigis, sealhulgas võib leida nende hummuse-, kinoa- ja läätsekrõpse ka Eestis.
Ka tuntud kartulikrõpsufirmad üritavad selles valdkonnas kanda kinnitada, nagu ka suured toidupoed (M&S tõi turule õhitud kikerhernekrõpsud).