Tuleb välja, et see pole siiski päris nii lihtne. Prantsuse teadlased on leidnud, et efekt võib olla lausa vastupidine. Katses hindasid ja sõid 166 katsealust M&M’s komme, mida serveeriti kas tavapärases pakis või kujunduseta valges pakendis, millel oli vaid kiri, et see sisaldab 45 g piimašokolaadiga kaetud maapähkleid M&M’s. Valges pakendis kommide kohta selgus küsitluses enne maitsmist, et neid oli katsealustel väiksem soov osta, neid hinnati kalorivaesemaks kui tavapakis (pakil info mõlemal juhul puudus) ja nad olid brändi suhtes vähem positiivselt meelestatud kui tavapakendis toote puhul. Katse teises osas katsealused sõid neid komme. Selgus, et mehed, aga mitte naised, sõid kujunduseta pakist oluliselt rohkem komme kui tavapärasest. Katse kolmandas osas selgus, et naised, aga mitte mehed, sõid komme rohkem juhul, kui need olid märgistatud väherasvasena. Autorid leiavad, et kujunduseta pakendid võivad küll negatiivselt mõjutada ostuotsuseid ja esialgset brändivalikut, kuid suurendada tarbimist, kui toode kord juba ostetud on. Peale tarbimist kaob ka negatiivne mõju brändivalikule ja ostuotsustele.
Kokkuvõttena selgus katsest, et mehed söövad ebatervislikku toitu rohkem, kui see on pakendatud lihtsasse valgesse logodeta pakendisse ja naised siis, kui toode on märgistatud väherasvasena.
Foto: Adobe Stock