Uuring: tatar on eestlaste toidulaual taas au sisse tõusmas

Eesti inimesed peavad kõige tervislikumaks teraviljaks tatart, selgus hiljuti Baltimaades läbiviidud uuringust, samuti on meie poelettidele viimasel ajal jõudnud aina enam tatart sisaldavaid pagaritooteid.

Fazer Eesti tootejuhi Annika Albei sõnul on tatar viimasel paaril aastal eestlaste toidulaual taas au sisse tõusnud, kuna nii tarbijad kui tootjad pööravad rohkem tähelepanu toidu tervislikkusele. “Tatar on tänuväärne teravili, mis sisaldab palju organismile kergesti omastatavaid ja kõrge kvaliteediga valke, antioksüdante ja kiudaineid ning on väga hea magneesiumi allikas, mida tänapäeva inimestel kipub organismis nappima,” sõnas Albei.

Sel aastal on Eesti poelettidele jõudnud mitmeid uusi tatraga pagaritooteid. Näiteks on Fazer turule toonud tatrasepiku, mis sisaldab ligi 13% tatart ning lisaks seedimist soodustavaid rukkiteri. Toode on hea kiudaine- ja valguallikas ega sisalda E-aineid.

Tatras on ohtralt bioflavonoide ning arvestatavas koguses mangaani, fosforit, vaske, tsinki, rauda ning erinevaid vitamiine. Tatra söömine aitab kaasa kolesteroolitaseme langetamisele ning aitab vererõhku kontrolli all hoida.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning esindatud ollakse kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades. Ettevõte hoiab täna Eesti pagaritoodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2014. aastal 18,5 miljonit eurot.

Pressiteade
postitatud 26.11.2015 14:38 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid