“Kui 25 aastat tagasi algas kõik soolast, piprast, loorberilehest ja universaalsest maitseainesegust, siis täna on maitseainete tarbimistrendid muutunud ja inimesed teadlikumad,” rääkis Santa Maria ärijuht Baltikumis Rainer Tammet. “Eesti tarbija eelistab mugavust ja uusi põnevaid maitseid. Sellepärast näeme hetkel kiiret kasvu maailmaköögi kontseptsioonide, nagu Tex Mex ja Aasia, kasutamises,” lisas Tammet.
Samuti on tarbija muutunud teadlikumaks lisaainete, soola ja suhkru tarbimise osas. Uuringufirma AC Nielseni andmetel on tervis tarbijate jaoks Eestis nr. 1 argument toote valikul hinna kõrval. Eesti tarbijad on järjest valivamad oma ostuotsustes tervislikkuse ja koostise osas, kuid samuti nõudlikumad, mis puudutab maitset ja kvaliteeti. “Alustasime seetõttu äsja koostööd toitumisnõustaja Erik Orguga, võideldes igavate toitude vastu ning propageerides elu ilma piirava dieedita, pakkudes kvaliteetseid maitsenaudinguid,” selgitas Tammet.
Eestlaste armastatuimate maitseainete tipus troonivad endiselt klassikaline must pipar ja kaneel, millele järgnevad maitseainesegud kartulile, lihale, hakklihale, kanale ja sidrunipipar. Santa Maria maitseainetehases lõhnab seetõttu kõige rohkem pipra järgi, mida toodetakse aastas kokku üle 200 tonni. Aja jooksul on erinevate piparde valik täienenud ja Saue tehas toodab ka maailma parimaks mustaks pipraks peetavat aromaatset Tellicherry pipart. Eestlased eelistavad skandinaavlaste kombel aina enam puhtaid maitseaineid ja ürte.
1. juunil 1993. aastal Sauel Tallinna külje all avatud tehase toodang on eestlaste maitsemeeli hellitanud juba 25 aastat. Kokku toodab Saue tehas üle 700 erineva lõpptoote, mille hulka kuuluvad maitseained, maitseainesegud ja maailmaköögitooted, mida eksporditakse üle kogu Euroopa. Kokku töötab Pauligi kontserni Eesti ettevõtetes täna 170 inimest ja tootmisega on seotud 89 inimest.