Täna jõudis müüki Kuressaares kauplustes ja restoranides Saaremaa pealinna jõulukuusest valminud toonik. Tooniku valmistajaks on saaremaine väiketootja Lahhentagge, kes esimese Eesti väiketootjana tõi turule 2017. aastal oma džinni, ning pärast seda on ettevõttest saanud ka üks Eesti juhtivaid toonikutootjaid.
Pärast seda kui linna jõulukuusk veebruari alguses linna keskväljakult ära viidi on Lahhentagge töödelnud oksad ja okkad, ning valmistanud tooniku mis sobib nii kangemate jookide lahjendamiseks, kui ka puhtalt tarbimiseks.
"Kuressaare jõulukuuse kasutamine tooniku valmistamiseks oli nii harukordne idee, et see on leidnud kõlapinda väga paljudes riikides üle kogu maakera," ütles Maarit Pöör, Lahhentagge joogimeister ja tegevjuht. "Me oleme ise ka imestades leidnud lugusid Kuressaare jõulupuust näiteks Hiina, Rumeenia või Brasiilia ajakirjandusest."
Lahhentagge võitis Kuldmuna konkursil kaks auhinda jõulukuuse uuskasutuse kampaania eest - eripreemiana välja antud Möttemuna ja tudengite poolt jagatud Üllatusmuna. Korduvkasutusele lisaks on kuusk ka äärmiselt tervislik: kuuses on tsitrustega võrreldes kümneid kordi rohkem C-vitamiini ning 40-100 korda rohkem klorofülli. Okastes leidub lisaks E- ja K-vitamiini ning palju muid kasulikke mineraale.
Lahhentagge toonikuid ühendab okaspuude kasutamine, lisaks kuusele on ettevõtte tootevalikus ka "Kadakas ja Mandariin" toonik, mille kadakamaitse võimendab džinnide kadakamarjasust.
Lahhentagge joogid on tänaseks müügil lisaks Balti riikidele ka Rootsis, Tšehhis ja Saksamaal. Kuressaare Kuusk nime all müüdava tooniku müük algab täna Kuressaare kauplustes ja restoranides.
Pressiteade 5.4.2109