Gastronoomiakonkurss Silverspoon kogus rekordilise arvu osalejaid

Silverspoon lõpetas avalduste vastu võtmise konkursil osalemiseks ning alustab restoranide, pubide ja kohvikute hindamisperioodiga. Silverspooni kohtunikud külastavad toitlustusasutusi poole aasta vältel kuni sügiseni, et hinnata ka hooajalisust.

Silverspooni tegevjuhi Marje Hallik-Wilsoni sõnul registreerus konkursile rekordiline arv toitlustusasutusi ehk ligi sada erinevat restorani, kohvikut ja pubi üle Eesti. Konkursil osalevate toitlustusasutuste info on konfidentsiaalne, et säilitada erapooletust. “See on suurepärane tulemus ja me meie hindajad ootavad põnevusega, et oma tööd alustada,” lisas Hallik-Wilson.

Silverspooni gastronoomiakonkursi korraldajad otsustasid 2016. aasta konkursile lisada seitsmenda põhikategooria. “Pärast põhjalikku arutelu restoraniomanike ja toiduarmastajatega võtsime vastu otsuse lisada nn “casual dining” kategooria ehk sundimatu ja lõõgastava atmosfääriga ning vastava menüüvalikuga toitlustusasutusele,” selgitas Hallik-Wilson. Gastronoomiakonkursi Silverspoon hindamine toimub seitsmes erinevas kategoorias – fine dining, casual dining, pererestoran, rahvusköök, Eesti köök, parim baar ja parim kohvik - et oleks võimalik hinnata sarnase eesmärgiga toitlustusasutusi. Lisaks on konkursil kolm kõrvalkategooriat – parim peakokk, parim teenindus ja parim taimetoidu pakkuja.

Konkursil osalemine on tasuta, kuid toitlustusasutused peavad võimaldama konkursi kohtunikele voucheri alusel tasuta õiguse kolmest käigust koosnevale einele; ühele kokteilile, veinipokaalile või õllele ja mittealkohoolsetele jookidele. Silverspooni teeb eriliseks see, et konkursil on hindajateks erinevate eluvaldkondade ja maitseeelistustega inimesed ehk läbilõige Eesti ühiskonnast. Koolituse läbinud hindajate hulgas on nii foodies’i, toidunautlejaid, aga ka lihtsalt sagedasi restoranikülastajaid. Nemad kokku hindavad just seda, mis on inimestel väljas söömisel oluline.

Kogu konkursi hindamisprotsess on anonüümne. “Hindajad täidavad põhjaliku, 50 küsimusega ankeedi, mille nad edastavad otse sõltumatule audiitorile firmasse PriceWaterhouseCoopers. Nemad loevad omakorda loevad punktid kokku ja edastavad vahetult enne auhinnagaalat korraldajatele,” selgitas Hallik-Wilson.

Silverspooni konkursi võitjad kuulutakse välja 2016. aasta sügisel. Kõik konkursil osalenud toitlustusasutused saavad hiljem ka reaalset tagasiside oma tootele ja teenusele.

Silverspooni konkurssi korraldavasse meeskonda kuuluvad Marje Hallik-Wilson, Joakim Helenius, John Wilson, Mahesh Ramnani ja Anders Hedman. Konkursi patroon on Eesti Gastronoomia grand old man Dimitri Demjanov.

Silverspooni konkurssi toetavad Rimi, Prike, audiitorfirma PriceWaterhouseCoopers, Advokaadibüroo Sorainen, Lexus Eesti ja disainistuudio Nope. MTÜ Gastronoomia Auhindade Eesti Selts loodi 2004. aastal eesmärgiga edendada ja premeerida kulinaarseid saavutusi Eesti toitlustusmaastikul.

Pressiteade 10.06.2016

Pressiteade
postitatud 10.06.2016 10:27 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid