Fazer Marianne kommidel uus rahvusmotiividega disain

Koostöös noore ja andeka Soome illustraatori Sanna Annukkaga saavad klassikalised Fazer Marianne kompvekid sügiseks värske rüü. Kommipaberite ja pakendite uus disain on inspireeritud Soome rahvuseeposest ja kunstniku lapsepõlvemälestustest.

”Lisaks maitseelamustele tahame magusasõpradele pakkuda visuaalset naudingut,” ütles Fazer Marianne brändijuht Reetta Monto. ”Esmatarbe- ja toidukaupade pakendamine disainerite loomingusse on maailmas juba üsna levinud trend, kuid Soomes ja Eestis on see veel haruldane. Oleme rõõmsad, et Sanna Annukka soovis kavandada just Fazerile – tema originaalne käekiri tundus Marianne brändile sobiv,” lisas Monto.

“Marianne pakendi disainimine ei osutunud lihtsaks tööks, sest suur osa kujundusest pidi jääma endiseks. Otsustasin luua mustri, mis kasutaks olemasolevaid elemente ning mis oleks samas lihtne ja julge,” kirjeldab Sanna disainimisprotsessi. Inspiratsiooni ammutas illustraator mütoloogiast, folkloorist, soome kultuurist ja loodusest. “Näiteks maja iseloomustab kodu ja perekonna lähedust, lind ja vikerkaar on jällegi õitsengu ja hea õnne sümbolid.”

Andeka Eesti moedisaineri Karolin Kuusiku sõnul on toiduainete pakendite kujundamine iga kunstniku jaoks põnev väljakutse: „Olen ise ümber riietanud omapärast modelli – karastusjoogi pudelit ning inspiratsiooni selliseks tööks võib leida absoluutselt kõigest meid ümbritsevast. Sanna Annukka on kommipakendite illustratsioonides põiminud 70ndate mõjutused loodusmotiivide ja puhta põhjamaise disainiga – lõpptulemuseks on minu arvates väga õnnestunud lahendus.“

Klassikaline Marianne disain loodi juba 1940ndatel Aimo Vuorineni poolt, kelle põhimõte, et triibud on alati moes, näib olevat paika pidanud. Marianne Limited Edition kommides on säilinud klassikaline piparmündimaitse ja punavalgete triipudega pakkepaber. Marianne saabus turule 61 aastat tagasi ning on läbi aegade üks Fazeri kõige enam müüdud kompvekke.

Sanna Annukka on 26-aastane noor soome-inglise päritolu disainer, kes saavutas rahvusvahelise tuntuse 2006. aastal, kui briti rokipunt Keane kasutas oma albumi „Under the Iron Sea“ kujundusel just tema disaini. Peagi avaldas temaga intervjuu ka mainekas moeajakiri Vogue. Soomes on Sanna Annukka kauneid töid näha veel Marimekko mustrites ja Pauligi kohvipurkidel.

Marianne Designer´s Edition on poodides saadaval septembrist detsembrini 120g ja 220g pakkides, orienteeruvate müügihindadega vastavalt 17.90 EEK ja 33.90 EEK. Tutvu uue Marianne disainiga veebilehel www.marianne.fi ja vaata kirjale lisatud illustraator Sanna Annukka taustainfot.

Pressiteade
postitatud 26.08.2010 18:11 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid