Eestlased on Baltikumi suurimad kohvisõbrad

Eestlased on Baltikumi suurimad kohvijoojad ning kohviubade tarbijad, mida kinnitab ka Alexela tanklate müügistatistika – aastas ostetakse üle miljoni topsi kohvi. Samas põhjanaabrid teevad meile silmad ette, juues meist koguni poole rohkem kohvi.

Pauligi kohvikoolitaja Mihkel Jürimaa sõnul eelistavad eestimaalased kohviuba, mis on maitselt tasakaalus. "See tähendab, et keskmine eestlane ei armasta äärmusi – kohv ei tohi olla liiga puuviljane ehk happeline, mis jätaks justkui tunde, et kohv on lahja või vesine. Samuti ei armastata ka liiga tumedat rösti, kus maitses puuduvad kõik muud nüansid peale mõru ja kirbe maitse,” ütles ta.

Iseenesest võiks eeldada, et Balti riikides ja Soomes on elanike eelistused kohvi osas samad, aga tegelikkuses pole see nii. "Eestlane eelistab kas täisautomaatset ehk kohvimasina lahendust või presskannu. Seevastu lätlaste puhul on pigem eelistatud in-cup meetod ehk meie mõistes „pätikohv.” Soomlased seevastu aga armastavad endiselt filterkohvi,” ütles Jürimaa.

Eesti kohvitaja ei oota imevigureid, aga eeldab head kvaliteeti

Õige kohvioa leidmiseks kulutavad ettevõtted palju aega ja vaeva, et klientidele mitte pettumust valmistada. "Alexelas jõudsime praeguse oani nelja aastaga,” ütles Alexela kaubandusjuht Tiiu Valk (fotol). "Alguses panime rohkem rõhku kangusele, kuid ajapikku liikusime pehmema oa poole. Selleks testisime koostöös Pauligiga mitmeid erinevaid kohviube ning leidsime lõpuks endale sobiva segu,” lisas ta.

Pealtnäha võib küll tunduda, et tanklakohv on lihtsalt äratuseks ning klientide jaoks on kvaliteet teisejärguline, aga tegelikkuses oodatakse kohviku ja restorani tasemel jooki. "Teenindusjaama külastades eeldab klient, et kohv jõuab temani kiiresti, sest tegemist on iseteenindusega. Samas ei taheta väga palju järeleandmisi teha kvaliteedi osas,” ütles Jürimaa. "Loomulikult ei oodata tanklast latte arti ehk kohvikunsti, küll aga seda, et kohv oleks hea maitsega, piimavaht ilus siidine ja jook õigel temperatuuril,” lisas ta.

Seda kinnitas ka Valk, kelle sõnul on kohvi osas turul suur konkurents. "Kõik tõstavad kvaliteeti, uurivad trende ning proovivad klientidele meeltmööda olla,” ütles Valk. Põhjus on lihtne – kohvi ostetakse tanklast sagedamini kui kütust. Kui tankimas käiakse paar korda kuus või suuremate sõitjate puhul kord nädalas, siis kohvi ostetakse teinekord kaks-kolm korda päevas teele kaasa.

Austraalia kohvitrendid mõjutavad Eesti turgu

Jürimaa sõnul loovad kohvitrende Skandinaaviamaad, Austraalia ja Suurbritannia. Näiteks toob ta kohvijoogi flat white, mis on pärit Austraaliast ning on tänaseks meil laialt levinud ja igast kohvik-poest kättesaadav. Tiiu Valk lisas, et trendidega peavad kõik kaasas käima, sest muidu jäädakse teistest lihtsalt maha.

Teine hea näide on jääkohv, mis on maailmas väga populaarne ning jõudis Eestisse USAst. Ka Alexela pakub sellel aastal enda tanklates külmpruulitud kohviga ehk cold brewga kohvikokteile, mis mõni aasta tagasi veel nii populaarne ja tarbijate seas nõutud ei olnud. "Me müüsime jääkohvi nii hästi, et Pauligil sai vajalik kontsentraat Euroopa ladudest otsa. Kusjuures eriti hästi müüvad külma kohvi väikesed maakohad, kus pole palju pakkujaid ning kliendisuhtlus on personaalsem ja uued tooted põnevamad proovida,” lisas Valk.

Artikkel avaldati Nami-Namis 30. augustil 2022

Pressiteade
postitatud 29.11.2022 13:47 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid


Mimm
postitatud 29.09.2022 08:50

Kohvil ja kohvil tasuks vahet ka teha. Tanklast saadav naftamaitsega pruun vedelikuollus ei ole kohvi. Kui tahate head kohvi, siis külastage Paper Mills'i, The Brick'i, Karlova kohvi ja teiste kodulehtesid ning tellige omale maitsev kohv. Paulig jätke riiulile seisma poes!