Enim on Põltsamaa vähendanud lisatud suhkru koguseid mahlajookides ja nektarites, samuti köögiviljatoodetes ja valmistoitudes. Ainuüksi Põltsamaa mahlajookide viimase viie aasta müügistatistika põhjal on eestlaste toidulauale jõudnud 68 tonni vähem suhkrut. Soola kogused on enim vähenenud valmistoitudes ja köögiviljatoodetes.
"Mahlajookide ja nektarite kategoorias vähendasime enim suhkruid 2018. aastal ja kolm aastat hiljem võtsime ette valmistoitude portfelli, kus kahandasime näiteks ühes supis suhkru koguseid rohkem kui kolmandiku võrra," ütles Põltsamaa tootearendusjuht Evelyn Sarapuu. "Köögiviljatoodetes oleme aastate lõikes vähendanud suhkru koguseid 3 protsendi kaupa ja seda eeskätt selleks, et tarbijal oleks aega maitsetega kohaneda."
Euroopa Komisjoni poolt seatud eesmärgi kohaselt tuleb kõigil Euroopa toidu- ja joogitootjatel vähendada lisatud suhkru ja soola koguseid oma toodetes 2025. aastaks 10-15 protsenti võrreldes 2015. aastaga. Selle eesmärgi täitmiseks vähenevad Sarapuu sõnul lisatud suhkru ja soola kogused Põltsamaa olemasolevates toodetes lähiaastatel veelgi, samas on oluline tuua turule ka uusi tooteid, mis on ilma lisatud suhkruta, vähese soolasisaldusega ja võimalikult lühikese koostisosade loeteluga.
Põltsamaa küsib retseptide välja töötamisel nõu ka oma ala ekspertidelt ning on teinud koostööd Fitlap toitumisnõustajate ja Eesti Peakokkade ühendusega. Tänu uuenenud retseptidele jõudis möödunud aastal Põltsamaa toodetega eestlaste toidulauale aasta varasemaga võrreldes 23 tonni vähem rasva.
"Põltsamaa tooted ei sisalda maitsetugevdajat E621 ehk naatriumglutamaati ning eelistame toidutegemisel vaid naturaalseid lõhna- ja maitseaineid," rääkis Sarapuu. "Kindel suund on ka taimsel toidul, näiteks oleme asendanud Põltsamaa praekapsa retseptis searasva rapsiõliga ning lisanud purgi- ja valmissuppide valikusse lihavaba borši ja suurema valiku taimseid püreesuppe."
Orkla Eesti AS on Eesti juhtiv toidutööstusettevõte, mis ühendab endas kaht pika ajalooga kohalikku kaubamärki ja tootmisüksust – Kalevit ja Põltsamaad ning esindab Eesti turul mitmeid teisi tuntud kaubamärke nagu Felix, Taffel, Laima, Selga, Vilma, Naturli, Möller’s jt. Oleme osa suurest rahvusvahelisest Orkla kontsernist ja pakume Eestis tööd ligi 600 inimesele. Panustame igapäevaselt nii jätkusuutlikumasse tootmisesse kui ka tervisesõbralikumate toodete arendamisesse.
Pressiteade 17.5.2022