Arstide ja toitumisekspertide sõnul on eestimaalaste toidupüramiid tagurpidi keeratud: liha süüakse ligi kaks korda rohkem kui organismile kasulik ja köögivilja pea kaks korda vähem kui tervisele vajalik. “Iga teine Eesti täiskasvanu ja iga neljas laps on ülekaalulised,” viitas toidublogija ja kokaraamatute autor Tuuli Mathisen Tervise Arengu Instituudi uuringutele. “Suures plaanis on meie toidulaual kaks põhiprobleemi: esiteks sööme liiga palju küllastunud rasvu ja teiseks sööme liiga vähe kiudaineid. Kui sel põhjusel on juba lapsed ülekaalulised, siis tekivad varakult ka kroonilised haigused, mida saaks tasakaalustatuma toiduga lihtsasti ennetada,” selgitas Mathisen, miks ta soovitab loomse toidu kõrvale valida oma toidulauale ka taimseid alternatiive.
Tasakaalustatud toidulauda toetavatest koostisainetest valmistatud Anamma toitudes pole kasutatud ühtki loomset toorainet, lisaks on kõik tooted gluteenivabad. Koostisained on valitud lähtuvalt sellest, et neid on organismile vaja, samas pole maitse osas järeleandmisi tehtud.
“Veel hiljuti seostus taimetoit paljude inimeste jaoks piinaga,” ütles Orkla Eesti toitude ja jookide valdkonna turundusdirektor Marek Viilol. “Anamma lähenemine on, et taimsed mustrid peavad meeldima ka lastele ja olema lihale maitse ja välimuse poolest alternatiiviks, sest enese piitsutamine tervisliku, aga mittemaitsva toiduga pole jätkusuutlik. Põhjamaades on üha levimas trend, et kui maitses pole vahet, siis tehakse igal nädalal üks lihavaba päev ja küllap näeme sama suundumust peatselt ka Eestis,” rääkis Viilol. “Skandinaavias on tegu sedavõrd menuka trendiga, et nõudlus ületab tehase tootmisvõimekust ja sestap kulus ka meil poolteist aastat, et esimesed tooted Eesti turule tuua.”
Orkla Gruppi kuuluv Anamma bränd on Põhjamaade üks pikema ajalooga lihaalternatiivide tootja. Kõik tooted on sajaprotsendiliselt taimsed ehk nende tootmise mõju keskkonnale on oluliselt madalam kui liha- ja piimatoodete puhul. Enamus toorainest kasvatatakse Euroopas ja USA-s, kõik tooted on GMO vabad. Anamma toodete valmistamisel kasutatakse vaid hüdroenergiat ning pakendid on valmistatud taastuvast suhkruroost.
Lisainfo: Marek Viilol, Orkla Eesti toidu ja jookide valdkonna turundusdirektor, 503 8493, marek.viilol@orkla.ee
Foto: Tuuli Mathisen
Pressiteade 27.6.2019