“Kui siider esimest korda Eesti turule tuli 1990. aastate alguses, siis peegeldasid maitse-eelistused üsna üks-ühele põhjanaabrite ostukäitumist ja konkurentsitult populaarseimaks kujunes magusapoolne pirnisiider,” kommenteeris Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.
Härmsi sõnul on viimastel aastatel Eesti ning laiemalt kogu Kesk- ja Ida-Euroopa tarbijate eelistused liikunud lähemale Lääne-Euroopa turgudele, kus tooteuuendustes annavad tooni kuivemad ja väiksema kalorsusega joogid.
“Sarnaselt viimaste aastate revolutsioonile õllemaailmas muutuvad ka siidritarbijad üha teadlikumaks ning otsivad eristuvaid maitseid. Liigume sellega lähemale suurtele ja traditsioonilistele siidriturgudele nagu Inglismaa, Iirimaa ja Prantsusmaa,” lausus Härms. “Sama näeme ka Eesti siidrituru liidri Somersby eri kategooriate lõikes - väga levinud pirnimaitse kõrval proovitakse meelsasti ka teisi.”
Tema sõnul lähtub sellest suundumusest ka Saku Õlletehas, uuendades Eesti populaarseima siidribrändi Somersby tootevalikut kuivemate ja väiksema kalorsusega jookidena. “Samuti on menukad meie Antvärgi tootesarja siidrid, mis on valmistatud ilma lisatud suhkruta ning on säilitusainete- ja gluteenivabad,” lisas ta.
Sel kevadel lisandus Saku tootevalikusse kaks uut veini profiiliga siidrit Somersby Orchard Selection Rose ja Secco. “Mõlemad joogid on enamikust senistest siidritest vähem magusad, kuivad ja 20-30 protsenti väiksema kalorisisaldusega,” märkis Härms. Täiendust sai ka Saku Antvärgi sari uue kuiva siidri Paljas Õun näol.