Pealinnas kraanivett pakkuvad söögikohad said omale veebilehe

AS Tallinna Vesi julgustab inimesi kraanivett jooma ning kutsub ka söögikohti üles pakkuma oma klientidele joogiks kraanivett. Ettevõte lükkas käima veebikeskkonna http://vesikraanist.ee, mis kogub kokku need pealinna söögikohad, kus klient saab soovi korral kraanivett.

Algatuse eestvedaja Mariliis Mia Topi sõnul on loodud veeb justkui andmebaas kliendile. "Ühelt poolt on siia kokku koondatud väga lahedaid söögikohti, kes juba kraanivett pakuvad, teisalt kutsutakse veebi vahendusel üles ka teisi liituma ja vett pakkuma. Veebis on igal söögikohal võimalik algatusega ühineda. Aga ka klientidel on võimalik veebi kaudu teada anda, kus neile on kraanivett pakutud," selgitas Topp. "Nende söögikohtadega võetakse ühendust ja uuritakse soovi ettevõtmisega liituda – see on läbini vabatahtlik ning pigem mõtteviisi küsimus," täpsustas Topp.

Inimesed on tihtilugu mures joogivee kvaliteedi pärast ning pelgavad seetõttu kraanivett juua. "Põhjuseks võivad olla nii ammused hirmud, aga ka eelarvamused või teadmatus. Samas on hea tõdeda, et paljude jaoks on kraanivee joomine muutunud trendikaks ja põhimõtteliseks valikuks," selgitas Topp.

Topp lisas, et kui ettevõte 2011. aastal söögikohtadega koostööd alustas, oli skeptilist suhtumist omajagu. Põhjuseid, miks kraanivett pakkuda ei saa, leiti igasuguseid. "Täna õnneks on pilt muutumas, mis peegeldab kasvanud teadlikkust ja see omakorda muutunud hoiakuid," lisas Topp.

Algatusega juba omajagu aastaid seotud olnud kohviku NOP perenaine Kateriin Voites selgitas kraanivee pakkumist klientidele kui orgaanilist osa mõtteviisist. "Küllaldane vee joomine on oluline ja tervisele hea. Ja NOP-ile on inimese tervis ja hea tunne oluline," sõnas ta.

Topi sõnul on hea näha, et koos inimeste üldise terviseteadlikkusega tõuseb ka soov juua vett ning ka rahulolu-uuringud näitavad, et kraanivee joomine liigub tõusvas joones.

Terve Eesti SA eksperdi Riina Raudse sõnul on veel üks trend, millele kraanivee pakkumine söögikohtades kaasa aitab, alkoholitarbimise kahjude vähendamine. Üha veelembesemad tarbimisharjumused mõjutavad omakorda ka laste ja noorte käitumist. Seetõttu kutsusid Terve Eesti SA ja AS Tallinna Vesi üheskoos "Joome poole vähem" kampaania raames ellu noortele suunatud ennetuskommunikatsiooni  "Vesi teeb ilusaks, alko ja suits koledaks". Raudse sõnul oli see algatus suunatud eelkõige alaealistele. Samas on tema hinnangul sõnumil universaalne kandepind ja see kutsub teadlikult tähelepanu tervisekäitumisele pöörama.

"Hea meel on näha, kuidas erinevad Eesti ettevõtted on meie inimeste tervise võtnud oma südameasjaks ning oma põhitegevusest lähtuvalt erineval moel õla alla panevad. Joogivee lihtsasti kättesaadavaks tegemine tervisliku alternatiivina alkohoolsetele jookidele on selleks kindlasti üks selge väljund. Usun, et kraanivee pakkumine söögikohtades võiks olla osa terve ja euroopaliku käitumismalliga kultuurist." 

Ühine sõnum on lisaks tervisekäitumisele võtnud eesmärgiks kummutada ka hoiakut, et vesi ei kõlba seltskonnajoogiks. 

Pressiteade 10.06.2016

Pressiteade
postitatud 10.06.2016 10:12 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid